Obecny czas to Pią 12:48, 25 Maj 2018 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum www.arnoldclub.fora.pl Strona GłównaForum www.arnoldclub.fora.pl Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

L-KARNITYNA, KARNITYNA
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.arnoldclub.fora.pl Strona Główna » SUPLEMENTY - ODżYWKI
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henderson
Administrator



Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnik

PostWysłany: Nie 21:47, 18 Lis 2007    Temat postu: L-KARNITYNA, KARNITYNA

Karnityna, l-karnityna

Karnityna jest to złożony związek organiczny, który jest w ciele człowieka syntezowany
w nerkach, wątrobie, oraz mózgu z aminokwasów lizyny. Odgrywa bardzo ważną rolę w
organiźmie człowieka, transportuje kwasy tłuszczowe do mitochondriów, gdzie są
używane jako energia potrzebna do codziennych czynności. Naturalna karnityna jest
izomerem ( substancją o tym samych wzorze chemicznym ) l- karnityny. Tylko drugi
izomer wywiera w organiźmie działanie biologiczne, dlatego w tejrze postaci powinien
być obecny w codziennej diecie człowieka, lub też podawana jako suplement, o którego
skutkach będzie w dalszej części pracy. Karnityna nie współdziła z białkami, co jest
bardzo kożystne dla nas, ponieważ nie spalimy tkanki tłuszczowej, jedynie jest
przyswajalna do tłuszczy.

Dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na karnitynę wynosi około 15 mg, natomiast
synteza wynosi około 11- 34 mg na jedną dobę, natomiast w diecie dostarcza się średnio
codziennie 20- 200 mg tego związku chemicznego. Jeżeli jesteś wegetarianinem, w diecie
dostarczasz tylko 1 mg na jedną dobę !

Nazwa karnityny pochodzi od łacinskiego słowa carnus, co oznacza mięso. Nazwa wywodzi się
stąd, że po raz pierwszy wyizolowano ten związek organiczny z mięśni. Głównym źródlem
w żywności jest mięso i przetwory mleczne. Najbogatsze w karnitynę są baranina, wołowina,
wieprzowina i ryby. Mniej L-karnityny zawiera mięso z drobiu. Pokarmy pochodzenia
roślinnego (warzywa, owoce) zawierają tylko śladowe ilości karnityny. Początkowo, kilka
lat po odkryciu nazywano ją witaminą Bt, ponieważ jej brak prowadził do gromadzenia
zbędnej ilości tkanki tłuszczowej. L-karnityna nie ulega procesom metabolicznym,
metabolizmowi. Jest w całości wchłaniana w kanalikach nerkowych, wcześniej w nerkach ulega
filtracji, dzieje się to w kłębuszkach. U osób zdrowych na ogól nie stwierdza się
niedoboru karnityny. Synteza i codzienna dieta w zupełności pokrywa zapotrzebowanie.
Niedobór można stwierdzić o osób niedożywionych, przy nieprawidłowej, ubogiej w mięso
diecie wegetarian, a także podczas chorób nerek, czy wątroby.

Funkcje karnityny

- Spełnia fukcje transportowe kwasów tłuszczowych.
- Bierze udział w usówaniu mitochondriów, dlatego twierdzi się, że ma dziłanie toksyczne.
- Ogranicza tworzenie i magazynowanie tkanki tłuszczowej.
- W większych ilościach ma działanie energetyzujące.
- Ułatwia utrzymanie smukłej sylwetki.
- W większych ilościach hamuje nadmierny apetyt.
- Wzrost wytrzymałości organizmu podczas długotrwałych wysiłków fizycznych.
- Jest substancją niezbędną do prawidłowego funcjonowania mięśnia sercowego.
- Uważa się, że bez karnityny organizm nie mógłby korzystać z tłuszczu jako źródła energii.

Karnityna podczas treningu areobowego, jako suplement

Podczas cyklu na areobach, dzienna dawka, którą należy dostarczyć dodatkowo do organizmu
wynosi 600- 1200 mg, w dni treningowe, natomiast w dni bez wysiłku, można utrzymywać
dawkę o wartości 600 mg, na jedną dobę. Najważniejszą porą przyjęcia związku jest okres
około 1,5-2 h przed treningiem. Można ją brać też rano, po przebudzeniu na pusty żołądek,
lub przed pójściem spać. Nie wolno łączyć z żadnymi posiłkami. Po przyjęciu wstrzymać
się 30 minut od pokarmu. W tym czasie dostaje się do krwiobiegu, natomiast zaczyna działać
po 3-4 godzinach. Przyjęto i laboratoryjnie stwierdzono, że najlepsze działanie można
uzystać po wysyceniu organizmu l-karnityną, jest to okres 3, 4 tygodni od rozpoczęcia suplementacji.

Suplementację zaleca się u:

- wegetarian
- stosujących areobowy trening
- pracujących ciężko fizycznie


Skutki niedoboru karnityny w organiźmie

- Osłabienie.
- Zanik mięśni szkieletowych ( miopatia )
- Niewydolność mięśnia sercowego ( kardiomiopatia )
- Nadmierne odkładanie tkanki tłuszczowej
- Przy długodniowym niedoborze, otyłość.

Zastosowanie suplementu w lecznictwie

- Przy niewydolności krążenia.
- Przy chorobie wieńcowej.
- Przy stosowaniu leków kardiotoksycznych.
- Przy miażdzycy.
- Przy uszkodzeniach mięśni.
- Pomocniczo w leczeniu otyłości.
- Pomocniczo w leczeniu zaburzeń lipidowych.
- Pomocniczo w chorobie Alzheimera.
- Pomocniczo w AIDS.

Działania uboczne, niepożądane.

W niektórych przypadkach, stosowanie l-karnityny może wywołać dolegliwości układu
pokarmowego, takie jak nudności, bóle brzucha, czy biegunka. Nie stwierdzono negatywnego
wpływu na organizm zbyt dużych dawek. Brak jest dowodów na szkodliwość przy długoterminowym
stosowaniu związku jako suplementu.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
ona:)
Gość






PostWysłany: Nie 23:37, 18 Lis 2007    Temat postu:

witam wszystkich:)l -karnitynkę polecam osobom które ćwiczą i chcą zeszczupleć w szybkim czasie.Mi bardzo pomogła,daje energię podczas treningu.No i najważniejsze podczas brania jej wcale nie ma się ochoty na słodkości:P co szczególnie paniom trudno ograniczyćSad a i wogóle apetyt jest mniejszy..SmileSmileSmile
...
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.arnoldclub.fora.pl Strona Główna » SUPLEMENTY - ODżYWKI
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.